loading...
میهن وب
نیما راد بازدید : 72 جمعه 09 آبان 1399 نظرات (0)

روز عروسی خاطره انگیزترین روز برای هر دختر خانم و آقا پسری است و دوست دارند به بهترین شکل ممکن انجام شود. در کنار انتخاب مناسب سالن زیبایی، تالار عروسی و دفتر عقد، شما باید خاطرات این روز به خصوص را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید. عکاسی فرمالیته، فیلم برداری مراسم عروسی و عکاسی عروسی از کارهای حرفه ای و حساسی تلقی می شوند که نیاز به تجهیزات مدرن و دانش روز دارند. در این مقاله آتلیه های برتر عکس و فیلم عروسی در تهران را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید خاطرات روز شیرین عقد و عروسیتان را به بهترین شکل ممکن همیشگی و ماندگار کنید ولی به خاطر داشته باشید حتما برای انتخاب نهایی تیم عکاسی و فیلم برداری عروسی، باید نمونه کارها را از نزدیک ببینید و قرارداد مشخصی طی چارچوب های قانونی ببندید.  

بهترین آتلیه های عکس و فیلم عروسی تهران در سال ۹۹

اگر برای مراسم عقد یا عروسی، تولد، فرمالیته، و یا هر مراسم جشن و شادمانی خود به دنبال یک استودیو عالی در تهران هستید، خواندن این لیست کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

استودیو سعید عرب

یکی از قدیمی ترین و البته برترین آتلیه های تهران، بدون شک استودیو سعید عرب واقع در تجریش تهران است که سابقه تاسیس آن به سال ۱۹۴۸ توسط پدربزرگ ایشان برمی گردد.
عکاس این مجموعه یک هنرمند تمام عیار است. نویسندگی و نقد کتاب عکاسی، دکترای پژوهش هنر، جایزه کسب و کار عکاسی از ایتالیا و سابقه طولانی عکاسی حرفه ای این آتلیه را به یکی از بهترین های تهران تبدیل کرده است.

استودیو راوی (عسل عابدینی)

یکی از معروف ترین آتلیه های عکس و فیلم عروسی تهران، استودیو راوی با مدیریت عسل عابدینی است که لحظات شما را به بهترین شکل ممکن ماندگار می کند.علاوه بر عکاسی مراسم عقد و عروسی، شما می توانید عکاسی تمام مراسم های خاص و دوست داشتنی خود را به راوی بسپارید.

استودیو حدیث

اگر به دنبال یک آتلیه حرفه ای با تجهیزات پیشرفته و جدید هستید، استودیو حدیث واقع در پاسداران انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در این استودیو جدید ترین و پیشرفته ترین تجهیزات زمینی و هوایی عکاسی مورد استفاده قرار گرفته تا تصاویر به بهترین شکل ممکن ثبت شوند.

استودیو رازان

استودیو رازان واقع در زعفرانیه تهران با مدیریت سهیل رازان به ساخت کلیپ های بسیار شیک، ساده و طبیعی معروف است. این آتلیه آمادگی فیلمبرداری و عکاسی در لوکیشین های مختلف در شهرهایی به جز پایتخت و حتی کشورهای دیگر داشته و می توانید از خدمات آن استفاده کنید.

استودیو لینک

استودیو لینک واقع در نیاوران یکی از بهترین آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری عروس و مدلینگ تهران است که ژست هایی بسیار خاص و لاکچری به مشتریان خود پیشنهاد می دهد. این آتلیه دارای گزینه های مختلف است که شما می توانید با توجه به بودجه مالی خود آن ها را انتخاب کنید.

آتلیه قانع

در صورتی که برای عکاسی و فیلمبرداری مراسم عقد و عروسی، مدلینگ، عکاسی کودک، عکاسی صنعتی و بازسازی به دنبال یک آتلیه حرفه ای هستید، آتلیه قانع در سعادت آباد است که می توانید با خیال راحت کارهای خود را به آن بسپارید.

استودیو اسپاد

این استودیو دارای دو شعبه در تقاطع صدر و شریعتی و دیگری در استانبول بوده و دارای سال ها سابقه کاری حرفه ای می باشد.
شعار کاری این استودیو این است: 'رویاهاتو زندگی کن!' کافی است نمونه کارهای این آتلیه را ببینید تا رویاهایی که در دنیای واقعی به تصویر کشیده شده اند را ببینید!

استودیو امید اصلانی (الهیه)

دیدن یک کلیپ عروسی با تصاویر غیر طبیعی و مصنوعی برای هیچ کس جالب نباشد.این استودیو در سبک رئالیسم حرفه ای است و به شکلی کاملا طبیعی و حرفه ای کارهای عکاسی، فیلمبرداری و ساخت کلیپ های شما را انجام می دهد.

استودیو زبرا

یکی از بهترین استودیو های عکاسی و فیلمبرداری عقد و عروسی و مدلینگ واقع در شمال تهران، استودیو زبرا است.
برخورد گرم و دوستانه پرسنل، استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته، ژست هایی متفاوت و لوکیشن های لاکچری این استودیو را به یکی از بهترین انتخاب ها برای ثبت خاطرات شما تبدیل کرده است. از لحاظ هزینه، این استودیو جز آتلیه ها با قیمت بالا محسوب می شود که البته به دلیل کیفیت بالای خدمات آن است.

استودیو کارنیک

یکی دیگر از استودیوهای لیست بهترین آتلیه های عکاسی و فیلمبرداری تهران در سال ۹۹، استودیو کارنیک واقع در پارک وی است. با بازدید حضوری از این آتلیه، شما می توانید ژورنال های تخصصی این آتلیه را ببینید، مشاوره لازم را گرفته و پکیج مورد نظرتان را انتخاب کنید‌.

استودیو اسداللهی

استودیو اسداللهی در میرداماد واقع شده است و می تواند تمامی نیازها و خواسته های شما در عکاسی، فیلمبرداری و ساخت کلیپ را برآورده سازد. کافی است یکی از کلیپ های فرمالیته یا عروسی و نمونه کارهای عکاسی و فیلمبرداری این استودیو را ببینید تا با خیال آسوده از کیفیت عالی آن را انتخاب کنید.

آتلیه رزت

شرایط اقتصادی به گونه ای است که هزینه های صفر تا صد عروسی برای بسیاری از زوج های جوان سخت است. آتلیه رزت با در نظر گرفتن این مساله شرایطی فراهم آورده تا در بالاترین سطح کیفیت بتوانید خاطرات بهترین روز زندگیتان را با قیمت مناسب، ماندگار کنید. آتلیه رزت انتخاب بسیاری از هنرمندان و سلبریتی ها نیز بوده است.

استودیو ساتگین

مهم ترین ویژگی این استودیو استفاده از لوکیشن هایی خاص، رویایی و متفاوت و ساخت تصاویر و کلیپ هایی لاکچری است.
تمامی پرسنل این استودیو تحصیل کرده، مجرب و حرفه ای هستند و با برخوردی بسیار گرم و دوستانه یک روز بسیار رویایی و منحصر به فرد برای شما خواهند ساخت.
نیما راد بازدید : 93 پنجشنبه 24 بهمن 1398 نظرات (1)

باید در هر خانه‌ای چندین مدل چسب برای چسباندن وسایل شکسته وجود داشته باشد. برای اینکه همیشه در خانه چسب مناسب سطوح مختلف را داشته باشید، مطلب زیر را درخصوص بهترین چسب‌های قابل‌استفاده برای چوب، شیشه، کاشی و … مطالعه کنید!

معمولاٌ تعداد زیاد انواع چسب در ابزارفروشی‌ گیج‌کننده است. بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید: یک نوع چسب برای همه‌ی کارها مناسب نیست و انتخاب اشتباه چسب باعث می‌شود کار خراب شود و نتوانید قطعات مورد نظر را با موفقیت به هم بچسبانید. با ما همراه باشید تا انواع چسب را مورد بررسی قرار دهیم.

لیست انواع چسب و کاربردهای آن

 

چسب همه کاره

کاربرد چسب همه کاره

چسب همه کاره پلیمری است که درون استون یا تینر حل شده و پس ترکیب با حلال چسب از پلیمر جدا شده و در نهایت ماده ای سخت ایجاد می‌شود. از چسب همه کاره در ماکت سازی برای چسباندن مقوا‌، چوب، پارچه و … استفاده می شود. از این چسب نمی‌توان روی قطعات فومی استفاده کرد زیرا با داشتن حلال های نفتی باعث خورده شدن فوم می شود. سرعت خشک شدن و قدرت چسبندگی چسب همه کاره متوسط است. از چسب های همه کاره نمی توان در ساخت ماکت‌ دقیق استفاده نمود ولی برای ساخت ماکت مقوایی و چوبی ساده بسیار مناسب است. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این چسب باید در محیطی با تهویه مناسب باشید زیرا تماس طولانی با آن ممکن است باعث بروز مشکلات تنفسی و مغزی شود.

چسب فوم

کاربرد چسب فوم

چسب فوم نوعی چسب مایع و شفاف است که در ترکیب آن از مواد حلال فوم استفاده نشده و باعث می‌شود بتوانید از آن برای چسباندن انواع فوم استفاده کنید. زمان لازم برای خشک شدن این چسب نسبتا طولانی و قدرت چسبندگی آن پایین است. این چسب استحکام کافی و بالایی ندارد به‌همین جهت برای استفاده به‌صورت حرفه‌ای و ماکت‌سازی مناسب نیست اما می‌توانید از آن برای ساخت ماکت‌های بسیار ساده و اولیه استفاده کنید.

چسب تفنگی یا حرارتی

کاربرد چسب تفنگی یا حرارتی

چسب تفنگی بدنه‌ای پلاستیکی داشته که چسب در آن قرار گرفته و با المنت برقی داخل بدنه این چسب را ذوب کرده که از سر فلزی جلوی دستگاه خارج می شود. چسب حرارتی برای چسباندن انواع پلاستیک مناسب است اما برای کارهای ظریف مناسب نیست. هم‌چنین از چسب تفنگی یا حرارتی می‌توان برای چسباندن فوم استفاده کرد بدون اینکه مشکل آب شدن فوم را داشته باشید. استفاده از این چسب نیازمند برق است. هنگام کار با چسب تفنگی مراقب خروجی فلزی داغ دستگاه باشید.

نیما راد بازدید : 75 سه شنبه 15 بهمن 1398 نظرات (0)

میثم ابراهیمی متولد 8 شهریور 1364 در تهران، خواننده است

 

فارغ التحصیل فوق لیسانس مدیریت فرهنگی و دیپلمه موسیقی است، عاشق قرمزی است و رنگ سفید را دوست دارد، در این مطلب بیوگرافی میثم ابراهیمی را می خوانید

 

شروع فعالیت

فعالیت اش در موسیقی را با خواند قرآن در دوران کودکی شروع کرد، سپس با حمایت شخصی بنام سيد محمد علوی و پدرش خوانندگی و موسیقی را در کنار درس ادامه داد

 

شهرت با وطنم

در سال 1383 وقتی 19 ساله بود قطعه آهنگی بنام وطنم را خواند و خودش به مرکز موسیقی بود و همان شب این اثر از صدا و سیما پخش شد و تا الان مورد استقبال مردم قرار گرفته است

 

عکس و بیوگرافی میثم ابراهیمی

 

 

تیتراژ خوانی

نخستین بار قطعه خونه فیروزه ای را خواند که تیتراژ برنامه ای با همین عنوان از شبکه سه بود، سپس اولین آلبوم خود بنام نبض را در فروردین 92 روانه بازار کرد

 

شهرت وی با تیراژ سریال دردسرهای عظیم دوباره اوج گرفت

 

داور برنامه سه شو

وی در بخش مسابقه صدا برنامه سه شو بعنوان داور حضور داشت

 

بازیگری

او بعنوان خواننده در نقش خودش در فیلم حس خوب زندگی بکارگردانی فرناز امینی در سال 1395 بازی کرد و خوانندگی تیتراژ این فیلم رو نیز بر عهده گرفت

 

منبع

نیما راد بازدید : 84 شنبه 28 دی 1398 نظرات (0)

 

وقتی تصمیم به سفر کردن ارزان با تور گرجستان می گیرید یکی از مهمترین مسائل هتل ارزان به شمار می رود و شما با ورود به سایت های آژانس های هواپیمایی ها می توانید هتل های شهر مقصد خود را قبل از سفر از نظر امکانات و موقعیت مکانی آن بصورت کامل بررسی کرده سپس به رزرو هتل اقدام نمایید، پس سعی کنید برای این کار آژانس معتبری را انتخاب کنید که دارای توضیحاتی از قبیل: لیست امکانات هتل‌ های گرجستان، امکان مقایسه هتل، موقعیت مکانی هتل، جاذبه ‌های گردشگری نزدیک به آن مقصد و مهمتر اینکه لیست هتل های دارای تخفیف را نیز دارا باشند که در این خصوص آژانس مسافرتی سلام پرواز مجری مستقیم تورهای داخلی و خارجی سالهاست توانسته یکی از بهترین و با کیفیت ترین تورها را در پکیج هتل ها و پروازهای عالی با قیمت های استثنایی به گرجستان را به مسافرانش ارائه دهد و همچنین این آژانس با سابقه درخشان خود در زمینه گردشگری همواره کوشیده تا بتواند انواع تور ارزان گرجستان و تور گرجستان لحظه آخری را با انتخاب بهترین خطوط هوایی، هتل های ارزان، مناسب و لوکس با کیفیت و امکانات کامل رفاهی به مراجعه کنندگانش هدیه دهد و همین کیفیت بالا باعث بنام شدن آن شده است.

هتل های ارزان تور گرجستان

اگر مسافر تور گرجستان هستید بدانید که پیدا کردن مکانی برای اقامت در گرجستان بسیار راحت تر از آنچه فکرش را بکنید هست و شما مسافران این امکان را دارید که با قیمت ‌های مدنظر خودتان بتوانید یک هتل ارزان و مناسب در گرجستان پیدا کنید و اینکه اقامت در هاستل ‌های خوب با صبحانه رایگان را می توان شبی ۷۰ لاری هزینه گرفت و ضمنا با پرداخت شبی ۴۰۰ لاری می ‌توانید در هتل‌ های خوب و عالی در گرجستان اقامتی راحت داشته باشید و هزینه‌ اقامت در هتل ‌های معمولی از ۱۰۰ لاری نیز شروع می ‌شود که شما بنا به هزینه ای که مدنظر دارید گزینه های متنوعی را دارید و شما برای دیدن این هتل ها و امکانات رفاهی و تفریحی شان می توانید به سایت سلام پرواز در منو بالای صفحه در گزینه هتل های گرجستان مراجعه کنید و لیستی از منحصر به فردترین هتل های لوکس و همچنین اقامتگاه های ارزان با قیمت های مناسب را مشاهده و یکی را به دلخواه انتخاب کنید. برای مشاهده تور گرجستان و قیمت پکیج های مختلف میتوانید به صفحه تورهای گرجستان مراجعه نمایید و با به سایت های مرجع تو مانند سایت لست سکند بروید و تور های بروز سلام پرواز را مشاهده نمایید.

امروزه تنوع در هتل ها و اقامتگاه های مناسب در گرجستان بسیار زیاد شده است چرا که این کشور در کل کشور ارزون به حساب می آید و از سوی دیگر چون از مسافران ایرانی ویزا دریافت نمی کند سالهاست مورد استقبال مسافران ایرانی قرار گرفته است و اگر در تور گرجستان خود به دنبال هتلی مناسبو ارزان قیمت در تفلیس پایتخت این کشور هستید ، شما میتوانید به آسانی و تنها با یک تلفن به آژانس سلام پرواز برای هر تاریخی که مد نظرتان است هتلتان را رزرو نمایید، حالا چرا تفلیس؟ چون شهریست که تاریخ و مدرنیته در آن به زیبایی ادغام شده است و همچنین شهری که فرهنگ و ادیان مختلف در کنار هم و به دور از تعصب براحتی در کنار هم زندگی می کنند و تفلیس از بسیاری جهات مقصد محبوبی برای گردشگران ایرانی در تور گرجستان بشمار می رود چرا که فاصله نزدیک، هزینه های مناسب و زیبایی های طبیعی و تاریخی سالانه مسافران زیادی را از ایران جذب خود کرده است.

هتل های ارزان تور گرجستان

لازم به ذکر است که شما در سفر به گرجستان سعی کنید هتل هایی را انتخاب کنید که دسترسی عالی داشته باشد و مهمتر اینکه به جاذبه های دیدنی مقصدتان نزدیک باشد تا مجبور نباشید هزینه های گزافی در قبال حمل و نقل و تاکسی بپردازید و شما گردشگران در تور گرجستان می توانید با رزرو هتل در مرکز شهر تفلیس به راحتی به بخش قدیمی شهر هم سری بزنید، در این قسمت از شهر شما بافت قدیمی این کشور که با زیبایی حفظ شده است را لمس م یکنید و به همین دلیل اکثر بناهای تاریخی و دیدنی در این بخش قرار گرفته شده اند و اینکه "قلعه معروف ناریکلا" که یکی از آثار پر آوازه و محبوب شهر تفلیس که متعلق به قرن چهارم میلادی است، نشانگر فرهنگ غنی و تاریخ پر بار گرجستان است و از دیگر جاذبه های این بخش میتوان به مجسمه کرتلیس ددا که نام دیگر آن مادر گرجستان است اشاره نمود که در این مجسمه در یک دست این مجسمه یک شمشیر به نشان مقاومت در برابر دشمنان و در دست دیگر جام شراب به نشانه مهمان نوازی مبوده که این توصیف مردم گرجی از این مجسمه است و همچنین رودخانه چشمنواز متکواری هم در این منطقه بوده که زیبایی دو چندانی به بخش قدیمی تفلیس بخشیده است، شما قبل از سفر نیاز دارید که راهنمای سفر به گرجستان را بدانید و پیشنهاد می کنیم مقالات گردشگری گرجستان را در سایت سلام پرواز قبل از سفرتان حتما مطالعه کنید.

مهم است بدانید که سفر به این شهر در کل سفر گرانی برای شما تمام نخواهد شد چون  پیدا کردن هتل ارزان در تفلیس کار دشواری نیست، شما مسافران در تور گرجستان زمانی که پایتان را در مرکز شهر به هدف پیدا کردن هتل ارزان بگذارید کلی گزینه را دسترستان خواهد بود البته اگر بصورت انفرادی به این کشور سفر می کنید تا در هزینه های رفت و آمدتان نیز صرفه جویی کنید و در ادامه بدانید که در تفلیس شما شاهد جشنواره های مختلفی در طول سال هستید که شما با صرف هزینه نه چندان زیادی می‌توانید از آنها لذت ببرید از جشنواره های خوراکی و پنیر گرفته تا جشنواره های موسیقی در فضای باز همه و همه در تفلیس اجرا می‌شوند که اینها را از دست ندهید.

هتل های ارزان تور گرجستان

سلام پرواز مجری و برگزار کننده تورهای گرجستان پیشنهاد می دهد که در بخش منو سایت در بخش مقالات گردشگری گرجستان را مطالعه نمایید که مقالات بسیاری درج شده که در زمینه های فستیوال های گرجستان، حمل و نقل در تور گرجستان، جاذبه های گردشگری گرجستان، مراکز خرید گرجستان، فرهنگ و آداب و رسوم مردم گرجی و ... که قطعا  کمک شایانی به انتخاب تور گرجستان و محل اقامت شما خواهد کرد.

در آخر لازم دونستیم اطلاعات مفیدی به شما علاقه مندان به گرجستان بدهیم و آن هم این است که با توجه به اینکه پا به فصل زیبای پاییز گذاشته‌ایم و فصل کم گردشگری گرجستان است و مسافران ایرانی به این کشور بصورت چشمگیری کاسته می شود ، هتل های گرجستان آفرهای ویژه ای را برای مسافران تور گرجستان در نظر گرفته است و شما با مراجعه به سایت سلام پرواز دات کام  می توانید طیف وسیعی از تور های مختلف مانند تور استانبول، تور آنتالیا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی و بسیاری دیگر از تور ها را که با تخفیف ها و قیمت های مناسبی که ارائه شده را مشاهده نمایید و اگر سوال و ابهاماتی در این زمینه داشتید با شماره تلفن 22221500 - 021 و صحبت با مشاوران با تجربه سلام پرواز در میان گذاشته و آنها با صبوری تک تک سوالات شما را پاسخگو هستند، امیدوار هستیم بهترین تجربه ها را در سفر با تور گرجستان بدست آورید.

 


http://tabnakbato.ir/fa/news/122492/%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

 



نیما راد بازدید : 77 یکشنبه 22 دی 1398 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری موج، مراکز و اماکن مقدس مذهبى مهم ترین قطب هاى جاذبه گردشگرى ایران را تشکیل مى دهند. یکی از این مراکز مقدس شهر مشهد است که به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) مهم ترین قطب مذهبى و گردشگری ایران است. همه ساله تعداد زیادى از زائران ایرانى و خارجى از کشورهاى همسایه و مسلمان به این شهر سفر مى کنند.

اغلب ایرانیان و حتی توریستی هایی که از خارج به ایران سفر می کنند شهر مشهد را با حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی می شناسند در حالی که همه می دانیم جاذبه های مشهد تنها در حرم امام رضا خلاصه نمی شود این شهر با ساخت پارک ها، مراکز تفریحی، تجاری و اقامتی مدرن و هیجان انگیز، بازسازی جاذبه های تاریخی و ساماندهی جاذبه های طبیعی سعی دارد علاوه بر سیاحت، شهری جالب برای گردشگران باشد تا  گردشگران بتوانند مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنند و سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای خود بسازند. در این گزارش قصد داریم به جاهای دیدنی مشهد بپردازیم. اگر شما به دنبال تور مناسبی برای سفر به مشهد هستید پیشنهاد اختصاصی و ویژه ما تور مشهد با قطار شمیران گشت است.

حرم امام رضا 

حرم امام رضا

حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانون آرامگاه امام هشتم شیعیان، علی بن موسی‌الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد. بزرگ‌ترین مسجد جهان در اندازه (۲۵۰ هزار مترمربع) و دومین مسجد بزرگ جهان در گنجایش (۵۰۰ هزار نفر) شمرده می‌ شود.

حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانونِ آرامگاهِ علی بن موسی الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد. مسجد بالاسر  و مسجد جامع گوهرشاد از مهم‌ترین بناهای پیوسته به آن هستند.

از دوره تیموریان همزمان با نوسازی بسیاری از بناهای کهن خراسان در طوس، هرات و نیشابور، به این مکان نیز توجه ویژه‌ای شد. بسیاری از ساختمان‌ های این حرم از دوره صفویان به‌ویژه روزگار شاه طهماسب صفوی به جا مانده‌ است. 

بازار رضا مشهد

بازار امام رضا

با توجه به حجم زیاد توریست‌ ها و زائران شهر مشهد، تجارت در این شهر از گذشته رونق فراوانی داشته‌است. از جمله مراکز تجاری این شهر، می‌توان به بازار رضا اشاره کرد ک از مهم‌ترین مراکز خرید زائرین و گردشگران به‌شمار می‌آید.

بازار رضا مشهد در فاصله کمی از حرم مطهر قرار دارد که یکی از پربازدیدترین و شلوغ‌ترین بازارهای سنتی کشور است که دارای معماری زیبا و سنتی است و همچنین یکی از قدیمی‌ترین مراکز عرضه سوغات و صنایع دستی شهر مشهد است.

این بازار در دو طبقه احداث شده‌است، در طبقه دوم آن کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، طلاکاری،انگشترسازی، فیروزه تراشی و گلدوزی ایجاد شده‌است.

مسجد گوهر شاد مشهد

مسجد گوهر شاد

مسجد زیبای گوهر شاد در جنوب حرم رضوی واقع شده است که با معماری و کاشی کاری هنرمندانه خود که به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ، در مجاورت حرم امام هشتم ساخته شده و از پر بازدید ترین و شلوغ ترین مساجد ایران می باشد. این مسجد مقدس و زیبا طی سال های گذشته بارها به دلیل عوامل طبیعی و سیاسی آسیب هایی دیده است، ولی زیباتر از قبل همچنان در جوار حرم میزبان زائران این سرا می باشد.

صحن مسجد گوهرشاد وسعتی در حدود ۲۸۰۰ متر مربع دارد. دیوارهای داخلی این بخش از مسجد با سنگ های تیره تزیین شده است. کف صحن به وسیله سنگ های شش گوشه پوشش داده شده است. 

پارک وکیل‌ آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل‌آباد  که در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل‌آباد شناخته می‌شده از تفرجگاه‌های قدیمی و زیبای مشهد است که در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل‌آباد واقع شده است. وکیل‌آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره‌ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده است. این پارک جنگلی، در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به‌صورت رسمی وقف استفاده عموم و به شهرداری مشهد واگذار شد.

آب و هوای غالب در این پارک به اندازه ای خوب است که به منطقه ییلاقی مشهد معروف شده است. علت آن هم این است که در نزدیکی طرقبه واقع می باشد.

در این پارک محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای کودکان و یک باغ وحش وجود دارد.

منبع : سایت mojnews

نیما راد بازدید : 83 سه شنبه 03 دی 1398 نظرات (0)

اجاره اتوبوس واحد گشت در تهران

اصطلاح واحد گشت در میان مردم بیشتر برای اشاره به سرویس اجاره اتوبوس دربستی شرکت واحد اتوبوسرانی و اجاره اتوبوس شرکت واحد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این ترادف معنایی به خاطر سرویسی بود که زیر مجموعه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تحت نام «واحد گشت» ارائه می‌داد و اغلب شهروندان با این نام آشنایی داشتند.

دربستی کاران پایتخت با سال‌ها تجربه در عرصه ارائه خدمات اتوبوس دربستی به شهروندان تهرانی توانسته است خدماتی مشابه شرکت واحد گشت تهران را ارائه و موجبات رضایت مشتریان خود را فراهم آورد.

مشتریانی که سابقه استفاده از خدمات ما را دارند مزیت‌های زیادی را نسبت به سرویس‌های مشابه تجربه کرده‌اند. استفاده از اتوبوس‌های جدید، به روز و تمیز در کنار کادر مجرب رانندگان که از لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته‌اند همگی باعث می‌شود. خاطره خوشی از دربستی کاران پایتخت در ذهن مشتریان ما به یادگار بماند.

 

قیمت اتوبوس واحد گشت

در تمامی دورانی که افتخار خدمت به مشتریان و مردم عزیز را داشته‌ایم؛ تمام تلاش خود را کرده‌ایم که با حفظ کیفیت قیمت مناسبی برای قیمت اتوبوس واحد گشت ارائه خدمات خود در نظر بگیریم.

قیمت اتوبوس واحدگشت برای همشهریان تهران به صرفه است. این قیمت گذاری به صورت دربستی روزانه است. با توجه به تعریف مشخصی که از این سرویس می‌شود قیمت این اتوبوس دربستی، به صورت ثابت و روزانه است. برای اطلاع از قیمت کافی است با ما تماس بگیرید.

قیمت گذاری اتوبوس واحدگشت به دلیل دخیل بود پارامترهای زیادی مثل مبدأ، مقصد، طول مدت انتظار، ساعات ترافیکی و … ثابت نیست. برای گرفتن مشاوره رایگان و قیمت دقیق با ما در هر ساعتی از شبانه روز حتی ایام تعطیل تماس بگیرید.

 

نیما راد بازدید : 100 یکشنبه 01 دی 1398 نظرات (0)

یک شرکت تولید محتوا چه دروغ هایی می گوید؟

موضوع دروغ های شرکت تولید محتوا رو با یک مثال عینی که برای خود من اتفاق افتاده شروع می‌کنم. چند وقت پیش یک سایت معروف با من تماس گرفت و درخواست همکاری داشت. از آن جایی که یک شرکت طراحی سایت و سئو بود، برایم جالب بود که بدانم چطور کار می‌کنند. به همین منظور قبول کردم و گفتم روال کاری‌تان را توضیح دهید.

گفتند که برای طراحی سایت و سئو مشتری زیادی دارند و غالباً این مشتری‌ها زمان و تخصص لازم برای تولید محتوا را ندارند. به همین خاطر یک تیم تولید محتوا تشکیل داده‌اند تا کار تولید محتوا را هم خودشان برای مشتری‌ها انجام دهند.

نکته جالب اینجا بود که با صحبت‌های بیشتر متوجه شدم که تیمی در کار نیست! فقط یک نفر از بچه‌های سئو کارشان را به عنوان مدیر تولید محتوا گذاشته‌اند. به او گفته‌اند چند نفر دورکار را پیدا کند که از سایت‌های ایرانی بازنویسی محتوا انجام دهند. سپس به هرکدام بابت هر مقاله، کلمه‌ای 20 تومن بدهد. بعد خودش کار ویراستاری را انجام دهد. به نظر شما بابت این نوع تولید محتوا چه مقداری از مشتری هزینه می‌گرفتند؟ حدوداً بین 50 تا 100 تومان بابت هر کلمه!

من هم که حسابی کنجکاو شده بودم چند سؤال از آن شخص پرسیدم. گفتم برای مشتری‌ها استراتژی محتوا هم می‌نویسید؟ گفت نه! گفتم تقویم محتوا چطور؟ گفت نه! خلاصه سرتان را درد نیاورم، کار این شرکت برای تولید محتوا این بود که طبق عبارات کلیدی مدنظر مشتری با روندی که توضیح دادم، یک سری مقاله آماده می‌کردند و آن‌ها را روی سایت مشتری‌ها قرار می‌دادند. به همین راحتی هم پول می‌گرفتند و هم سایتشان را به فنا می‌دادند. جلوتر متوجه می‌شوید که چرا می گویم سایت‌ها را به فنا می‌دادند.

پس به عنوان یک متخصص توی این زمینه لازم دانستم تا جایی که در توانم هست شما را از دروغ‌هایی که شرکت‌های تولید محتوا می گویند آگاه کنم. البته این شرکت تولید محتوا نبود و فقط خودش را به جای آن جا زده بود تا بتواند از مشتری‌ها پول بیشتری بگیرد.

اولین دروغ شرکت تولید محتوا - ما یک شرکت کامل و بزرگ هستیم

این که ما یک شرکت بزرگ هستیم و از صفر تا 100 کار شما، از طراحی سایت و سئو گرفته تا تولید محتوا با کیفیت و سئو روی کلیدواژه‌ها را انجام می‌دهیم، واقعاً یک دروغ است. چرا؟ خب جواب ساده‌ای دارد، تمرکز و تخصص!

 

یادتان هست ابتدای متن چه گفتم؟ این که یک تیم کوچک و متخصص تولید محتوا حداقل باید 7 نفر باشد. فرض کنید 7 نفر تیم تولید محتوا، 7 نفر طراحی سایت، 7 نفر هم گروه بهینه سازی و سئو باشند. اگر چنین شرکتی را دیدید، مطمئن باشید که مشتری‌های زیادی دارن. به خاطر همین ترافیک مشتری، معمولاً تمرکز کافی روی کارها ندارند. حالا با این حجم درخواست، چطوری می‌توانند برای شما تولید محتوای اختصاصی کنند؟

یک سری از دوستان اینجا جبهه می‌گیرند و نظرشون اینه که نوشتن یک محتوای 1000 کلمه‌ای حدوداً 2 ساعت زمان می‌برد و این تیم به راحتی می‌تواند روزانه کلی تولید محتوا انجام دهد. بله کاملاً درست است، چه بسا هم بیشتر! اما دوستان عزیز لطفاً کمی فکر کنید. تفاوت بین پراید 111 که مثلاً سالانه 100 هزار تا تولید می‌شود و لامبورگینی مورسیالگو که کلاً شاید تولید آن به 5 هزار تا هم نرسد، در نظر داشته باشید. کیفیت و باز هم کیفیت و در انتها هم کیفیت! بحث ما در اینجا فقط کیفیت هست.

ما در شرکت ایران محتوا برای این موضوع چه کاری انجام می‌دهیم؟

دوستانی که از ما این نوع درخواست‌ها را دارند، به شرکت‌ها و افرادی معرفی می‌کنیم که خودمان قبلاً با آن‌ها کار کرده‌ایم و اطمینان داریم که در حوزه کاری خودشان متخصص هستند. مثلاً می گوییم برای طراحی سایت به فلان شرکت بروید تا کار شما را انجام دهد. بعدش برای طراحی اپلیکیشن می‌توانید به فلان شرکت مراجعه کنید. در انتها برای کار تولید محتوا ما در خدمتتان هستیم.

نیما راد بازدید : 108 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)

سجام “فقط یک بار ثبت‌نام !”

سجام مخفف عبارت “سامانه جامع اطلاعات مشتریان”، بستری منسجم و یکپارچه برای ثبت اطلاعات مشتریان در بازار سرمایه است. طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری، افراد برای شروع فعالیت در همه بخش‌های بازار سرمایه تنها یک بار در این سامانه اطلاعات خود را ثبت نموده و پس از آن می‌توانند در بورس‌ها، نهادها و ارکان مالی بازار سرمایه (بدون نیاز به ثبت اطلاعات) سرمایه‌گذاری نمایند.

 

چرا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنیم؟

۱-سرمایه‌گذاران با ثبت‌نام در این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کارگزاری‌ها و سایر نهادهای مالی بازار سرمایه برای احراز هویت و ثبت اطلاعات خود ندارند و ثبت‌نام ایشان فقط یک بار صورت می‌پذیرد.

۲-اطلاعات مشتریان در همه نهادهای مالی موجود در بازار سرمایه، یکپارچه خواهد شد.

۳-اطلاعات ثبت شده مشتری از جمله اطلاعات بانکی، هویتی و … به‌راحتی قابل ویرایش است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ سوالات خود می‌توانید به بخش سوالات متداول در سامانه شرکت سپرده گذاری به آدرس لینک زیر مراجعه بفرمایید:
‌درگاه الکترونیکی سهامداران‌

مراحل ثبت‌نام سجام برای اشخاص حقیقی

۱- برای ورود به سامانه سجام، اینجا کلیک کنید.

۲- بیانیه مربوط به مزایا و خدمات سجام را مطالعه و در صورت موافقت تایید نمایید و به صفحه اصلی ثبت‌نام وارد شوید.

۳- “ثبت‌نام اولیه” را انتخاب نمایید. شماره همراه خود را وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی دکمه فعالسازی کلیک کنید. در این مرحله کد ۴ رقمی به شماره همراه ثبت شده شما، پیامک می‌شود. پس از ورود و تایید به مرحله بعد وارد شوید.

۴- در این مرحله مشتری حقیقی را انتخاب نموده و پس از وارد کردن تابعیت و شناسه ملی وارد مرحله بعدی ثبت‌نام شوید.

۵- در این بخش هزینه ثبت‌نام در سامانه سجام را به مبلغ ۱۰۰ هزار ریال از طریق درگاه اینترنتی بانک موردنظر خود پرداخت می‌نمایید.

۶- پس از تایید پرداخت، فرم­‌های موردنیاز شامل اطلاعات هویتی، ارتباطی و مالی مطابق با موارد خواسته شده را تکمیل نمایید.

۷- در مرحله آخر پس از ثبت کامل اطلاعات، کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود. این کد باید تا زمان مراجعه به دفتر پیشخوان نگه‌داری گردد.

نیما راد بازدید : 83 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

فروشگاه اینترنتی شیک فام

امروزه با گسترش اینترنت، فروشگاه های مجازی زیادی در بستر مجازی در زمینه فروش کالا و معرفی خدمات فعالیت می کنند که فرآیند خرید را برای مشتریان عزیز بسیار آسان کرده اند ولی متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با تاسیس فروشگاه های مجازی نامعتبر و فروش محصولاتی نامرغوب و تقلبی به دنبال سر کیسه کردن جیب مردم هستند بنابراین اگر شما به خرید اینترنتی علاقمند هستید اولین نکته انتخاب و خرید از یک فروشگاه آنلاین معتبر است.


 

فروشگاه اینترنتی شیک فام یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین می باشد که فعالیت خود را در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم شخصی برقی، محصولات آقایان، لوازم آرایشگاهی و ... از سال 1384 آغاز کرده است. شیک فام علاوه بر ارائه محصولاتی اصل و سهولت بخشیدن به فرآیند خرید و ارسال محصولات در کوتاه ترین زمان به نقاط مختلف ایران مزایای بی شماری را برای مشتریان به همراه دارد که در ادامه این مزایا را بیان می کنیم.

فروشگاه اینترنتی شیک فام را میتوان هم تراز سایت های زیز دانست :

·          https://www.digikala.com/main/personal-appliance/beauty/

·         https://shikfam.com/Search-products/category-Cosmetics

·         https://www.sephora.com

·         https://mootanroo.com/products/category/makeup-2489

·         https://ruban.com/

·         https://www.khanoumi.com/

·         https://www.feelunique.com/

 

درباره شیک فام

·        حق انتخاب بیشتر

در فروشگاه اینترنتی شیک فام به صورت کاملا هوشمندانه محصولات براساس نوع کاربرد در دسته های گوناگون قرار داده شده اند و شما به سرعت می توانید به محصول موردنظرتان دسترسی پیدا کنید، هم چنین تنوع محصول به قدری بالا است که شما حق انتخاب بیشتری براساس سلیقه، نوع نیاز و توان مالی خود خواهید داشت.

·        به روز و اصل بودن محصولات

هر روزه شاهد ورود محصولات جدید لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، انواع عطر و ادکلن ، لوازم آرایشگاهی ... در بازار هستیم، آیا شما هم فردی به روز بوده و دوست دارید با متد روز پیش بروید؟ شیک فام محصولاتی کاملا جدید از برندهای معتبر داخلی و خارجی را جمع آوری و در ویترین فروش خود قرار داده است.

·        مقایسه و بررسی کالاها در کوتاه ترین زمان

با ورود به دسته مورد نظرتان برای مثال عطر زنانه، به سرعت انواع مدل های عطر و ادکلن زنانه از برندهای گوناگون برای شما نمایش داده می شود که در زیر هر یک از محصولات قیمت روز درج شده است از این رو با یک نگاه کلی به سرعت می توانید محصولات را از لحاظ قیمت و ظاهر مقایسه و بررسی کنید و به سرعت محصول مورد نظرتان را بیابید. در شیک فام جهت یافتن محصولی خاص و جستجویی دقیق تر، فیلترهای گوناگونی نظیر برند، قیمت و ... در قسمت راست صفحه محصولات قرار داده شده است.

·        تضمین مناسب ترین قیمت

تمامی قیمت های فروشگاه شیک فام براساس نوسات بازار درج شده است و هم چنین ما تضمین می کنیم که این قیمت ها بهترین و مناسب ترین قیمت ها می باشند.

·        دستری سریع به اطلاعات کامل محصولات

یک خرید مناسب، خریدی است که براساس نیازها و خواسته هایتان صورت بگیرید از این رو شیک فام با توجه به این موضوع اطلاعات جامع و کاملی از هر یک از محصولات را برای شما عزیزان ارائه می دهد برای دسترسی به این مزیت فروشگاه اینترنتی شیک فام کافی ست بر روی تصویر محصول و یا دکمه جزئیات بیشتر درج شده در زیر محصول کلیک کنید تا به صفحه معرفی محصول منتقل شوید.

·        ضمانت اصالت کالا

تمامی محصولات موجود در شیک فام از اصالت کالا و گارانتی برخوردار هستند و از این رو خیالتان از اصل بودنشان راحت باشد و هم چنین کلیه استانداردها و مجوزهای لازم برای فروش را دارا می باشند.

·        روش های مختلف پرداخت

در فروشگاه اینترنتی شیک فام جهت سهولت بخشیدن به امر خرید اینترنتی تمامی راه ها و روش های پرداخت برای مشتریان عزیز ارائه شده است که شامل  پرداخت آنلاین، کارت به کارت،  واریز به‌حساب بانکی و پرداخت در محل می شود.

·        عودت و بازگشت کالا

رضایتمندی مشتریان و ارائه کالاهای با کیفیت و اصل از هدف های اصلی شیک فام است. از این رو در صورت مشاهده ایراد و یا اشکال فنی پس از تحویل گرفتن کالای مورد نظرتان امکان عودت و بازگشت کالا برای مشتریان عزیز وجود دارد. 

شیک فام راز زیبایی تو

نیما راد بازدید : 81 شنبه 06 مهر 1398 نظرات (0)

چطور ادکلن قلابی رو تشخیص بدیم ؟

با خرید ادکلن اصل از جمله خرید ادکلن ورساچه ،بولگاری ،ادکلن لانکوم ، تام فورد خرید ادکلن هرمس و… می‌توان به اطرافیان حس خوب، خوش‌تیپی و خوش‌بو بودن را رساند؛ اما در خرید ادکلن مردانه و ادکلن زنانه باید دقت لازم را داشت. چون تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بسیار سخت شده است. در این مقاله کمی پیرامون تشخیص ادکلن اصل از تقلبی صحبت خواهد شد و دست‌آخر هم یک خبر همراه با پیشنهاد برای از بین بردن تمام دغدغه‌های ذهنی در مورد خرید ادکلن ارائه خواهد شد.

خیلی‌ها تصور می‌کنند راه تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی، ماندگاری بالای رایحه‌ی ادکلن اصل است، اما این تصور اشتباه است. در گذشته این تصور درست بود اما الان تولیدکنندگان ادکلن‌های تقلبی، راه ماندگاری رایحه‌ی تقلبی را هم یاد گرفته‌اند. از طرف دیگر، میزان ماندگاری رایحه به رنگ، نوع پوست و متابولیسم بدن هر شخص هم بستگی دارد.

نتایج عدم اطلاع از طرز تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تا حالا عطر فاسد دیده‌اید؟! عطرها بین ۵ تا ۱۲ سال طول می‌کشد تا فاسد شوند ولی وقتی‌که فاسد شدند روی سطح عطر یک‌لایه شبیه به لایه‌ی روغن تشکیل خواهد گرفت. عطر فاسد گاهی هم دورنگ می‌شود، پس هنگام انتخاب ادکلن اصل حتما باید به دو نکته ذکر شده نیز دقت کرد.

 

 اشتباهی که می‌توان در خرید ادکلن انجام داد، خرید آن از مکان نامعتبر است. پس از خرید ادکلن از بساطی‌های بزرگ یا فروشگاه نامعتبر درست نیست. در واقع فروشنده هم عامل مهمی در خرید ادکلن اصل محسوب می‌شود. در این موقع خریدار هم پول خود را از دست‌داده‌ است و هم یک ادکلن نامرغوب دریافت کرده است که شاید قابل‌ استفاده هم نباشد چه برسد که بتوان آن را هدیه داد.

شاید بخواهید بخوانید : چه نوع لوازم آرایشی بخرم؟ learnlanguages

تقلبی‌ترین عطر و ادکلن‌ها کدام‌ها هستند؟

یکی از راحت‌ترین علامت‌هایی که می‌توانید ادکلن تقلبی را از روی آن شناخت؛ وجود بوی الکل در ادکلن هست؛ در چنین حالتی شک نکنید که آن ادکلن اصل نیست. البته افرادی که این روزها اقدام به تولید ادکلن تقلبی می‌کنند معمولاً زرنگ‌تر از آن هستند که چنین اشتباهی بکنند، ولی به‌هرحال بوی الکل در عطر و ادکلن یکی از نشانه‌های آشکار تقلبی بودن کالا است.

 

طرز تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی بسته‌بندی عطر و ادکلن

باید در بسته‌بندی عطر و ادکلن به درب شیشه، خود شیشه، جعبه‌ی ادکلن و سلفونی که روی جعبه کشیده شده نیز دقت کرد. برای بار اول که می‌خواهید خرید کنید این روش زیاد کارساز نیست. برای تشخیص شیشه‌ی ادکلن اصل از تقلبی لازم است که قبلاً چندین بار به شیشه‌های ادکلن‌های اصل در مقابل نور نگاه کرده باشید تا حالت آن‌ها در ذهن باقی‌مانده باشد.

ادکلن تقلبی وقتی‌که در مقابل نور قرار می‌گیرند داخلشان رگه‌های ظریفی دیده می‌شود درب شیشه‌ی ادکلن تقلبی اکثراً پلاستیکی است و اگر جسم تیزی روی آن بکشید (حتی گاهی با خراش ناخن) رنگ آن می‌ریزد!

دقت به نوع نوشته‌ها و فونت روی شیشه‌ی ادکلن و جعبه‌ی ادکلن مهم است. نوع نوشته‌ها و نوع فونت به‌کار رفته در محصولات تقلبی، همیشه متفاوت با نوع اصل خواهد بود.

ادکلن‌های تقلبی در درج حروف نام انگلیسی ادکلن مرتکب اشتباه می‌شوند.

 

 

بررسی ظاهری در سایت تولیدکننده ادکلن، کارساز است ولی نه همیشه، چون بعضی‌اوقات شاید داخل فروشگاه عطر فروشی هستید و عطری جدید می‌خواهید تهیه کنید.

باید به قیمت‌های نامتعارف و غیرمنطقی خیلی ارزان که با بهانه‌های مختلف ارائه می‌شوند باید دقت داشت. در تصمیم‌گیری خرید ادکلن اصل بودن آن خیلی مهم‌تر از قیمت پایین‌تر آن است.

 منبع : payanname

نیما راد بازدید : 44 چهارشنبه 23 مرداد 1398 نظرات (0)
خیس شدن واژن در اغلب اوقات طبیعی است. این اتفاق معمولا به دلیل تخلیه واژن یا برانگیختی در حین رابطه جنسی رخ می‌دهد، اما اگر خیس شدن واژن همراه با ترشحات غیرطبیعی باشد باید به پزشک مراجعه شود.
علت خیس شدن واژن

ستاره | سرویس سلامت - آیا لباس زیر شما خیلی مرطوب می‌شود؟ بسیاری از خانم‌ها در زمان‌های مختلف، گاهی در رختخواب هنگام عشق بازی با همسرشان و گاهی بدون هیچ علت تحریک کننده‌ای، در ناحیه واژن احساس خیسی می‌کنند. خیس شدن واژن در هنگام رابطه جنسی کاملا طبیعی است، اما زمانی که این اتفاق در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره می‌افتد، سوالات زیادی را در ذهن خانم‌ها ایجاد می‌کند. در این مطلب به بررسی علت‌های خیس شدن واژن و ترشحات غیرطبیعی آن می‌پردازیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از مطلب خیس شدن واژن مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به موضوع دلخواه خود برسید.


انواع ترشحات واژینال

ترشحات واژن به سه گروه کلی تقسیم می‌شوند. این سه گروه عبارتند از:
۱. تخلیه واژن، یک اصطلاح کلی است که برای هر مایعی که از واژن خارج می‌شود، استفاده می‌گردد.
۲. مخاط دهانه رحم، یکی از انواع ترشحات واژن است که در طول چرخه قاعدگی ترشح می‌شود.
۳. ترشحات مربوط به برانگیختگی، مایعی است که در واژن به عنوان یک پاسخ به تحریک جنسی ترشح می‌شود و شبیه به یک روان کننده عمل می‌کند.
گاهی ممکن است به قدری احساس خیسی در واژن خود داشته باشید که فکر کنید دوره قاعدگی شما شروع شده است.
 

علت های خیس شدن واژن

۱. ترشح مخاط دهانه رحم

اگر در حال استفاده از یک روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری نباشید، کیفیت و کمیت مایع سرویکس شما در طول چرخه قاعدگی تغییر می‌کند. این ترشحات در نتیجه نوسانات هورمونی استروژن و پروژسترون که بدن برای تخمک گذاری، قاعدگی یا بارداری ایجاد می‌کند، رخ می‌دهند.
تخلیه واژن، اصطلاحی پزشکی است که برای توصیف ترشحات واژن به کار می‌رود. این ترشحات اغلب از سلول‌های گردن رحم و واژن، باکتری، مخاط و آب تشکیل می‌شوند. افرادی که یائسه شده‌اند، به خاطر سطوح پایین‌تر استروژن معمولا میزان تخلیه واژن کمتری دارند. به گفته کارشناسان، داشتن نصف الی یک قاشق چایخوری (۲ تا ۵ میلی لیتر) ترشح سفید یا شفاف و اغلب بدون بو، طبیعی است.
با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، سطح استروژن افزایش پیدا می‌کند و ممکن است خیس شدن واژن را بیشتر تجربه کنید. مخاط دهانه رحمی که در حدود روز‌های تخمک گذاری تولید می‌شود، یک روان کننده طبیعی است.


۲. ترشحات مربوط به برانگیختگی

برانگیختگی فیزیکی زنان در مرحله اول با هیجان بسیاری همراه است. افزایش گردش خون در ناحیه تناسلی باعث تراکم خونی در رگ‌ها و تورم آن‌ها می‌شود. این افزایش جریان خون، منجر به فشار آمدن به دیواره‌های واژن می‌شود و به محض اینکه فرد به طور کامل برانگیخته شد، به طور طبیعی در ناحیه واژن احساس ورم و خیسی خواهد کرد. ترشح مربوط به برانگیختگی یک لوبریکانت (روان کننده) طبیعی است که دخول را بدون درد و راحت می‌کند.
توجه داشته باشید که تنها به دلیل خیس شدن واژن با مایع مربوط به برانگیختگی، نمی‌توان نتیجه گرفت که شما نیاز به آمیزش دارید یا برانگیخته شده‌اید. گاهی این ترشحات تنها یک پاسخ فیزیکی از سوی بدن است. به عبارت دیگر در یک شرایط عادی که حتی به موضوعات جنسی فکر نمی‌کنید نیز احتمال خیس شدن واژن وجود دارد.
 
برانگیختگی جنسی و خیس شدن واژن

عوامل ثاثیرگذار بر ترشحات مربوط به برانگیختگی عبارتند از:
  • تغییرات سطح استروژن در طول چرخه قاعدگی
  • وجود یا عدم وجود معاشقه قبل از نزدیکی
  • وضعیت روحی زن
  • دارو‌های خاص، ماننده دارو‌های پیشگیری از بارداری هورمونی
بدن شما در شروع و پایان دوره قاعدگی، استروژن کمتری تولید می‌کند، بنابراین در این زمان واژن رطوبت کمتری خواهد داشت. بنابراین ممکن است برانگیختگی با خیس شدن واژن همراه نباشد، در این صورت احتمالا آمیزش دردناک خواهد بود. برای حل این مشکل با همسر خود صحبت کنید و از او بخواهید به برانگیختگی فیزیکی شما کمک کند.
به علاوه گاهی ممکن است برای برقراری رابطه جنسی نیاز به استفاده از روان کننده‌ها باشد، این موضوع کاملا طبیعی است. براساس تحقیقات، استفاده از لوبریکانت‌ها می‌تواند لذت جنسی را افزایش دهد.
 

تشخیص ترشحات غیرطبیعی واژن

ترشحات غیر طبیعی واژن می‌توانند علائم هشدار دهنده مشکلاتی مثل واژینوز باکتریایی، عفونت واژن یا یک بیماری مقاربتی مثل تریکومونیاز باشند. نشانه‌های غیرطبیعی شدن ترشحات واژن عبارتند از:
  • رنگ: مایل به خاکستری، سبز، زرد یا قهوه‌ای
  • حجم: مقدار زیاد، اغب همراه با علائمی مثل خارش
  • تداوم: رقیق‌تر یا غلیظ‌تر شدن ترشحات واژن نسبت به قبل
  • بو: بوی ناخوشایند

بیشتر بخوانید:


جمع بندی

بجز ترشحات غیرطبیعی واژن، وجود ترشحات متفاوت در طول چرخه قاعدگی و قبل و بعد از رابطه جنسی کاملا طبیعی است. خیس شدن واژن موضوع نگران کننده‌ای نیست، اما اگر تشخیص دادید که ترشحات غیرطبیعی هستند، باید به پزشک مراجعه کنید. ترشحات غیرطبیعی می‌توانند نشانه عفونت واژن باشند، از اینرو نباید نادیده گرفته شوند. فراموش نکنید، نظرات خود را در این مورد با ما و سایر همراهان ستاره در بخش ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: healthline و helloclue
نیما راد بازدید : 39 جمعه 20 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

مبلمان یکی از لوازم ضروری قسمت پذیرایی و نشیمن منزل بوده و تولیدکنندگان هر روز مدل‌های متنوع و جدید از آن را تولید و روانه بازار می‌کنند. افراد ساعت زیادی از روز خود را به استراحت بر روی مبلمان می‌گذرانند به همین خاطر طراحان، مبلمان را در طرح و اشکال مختلف طراحی کرده‌اند تا هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند مبل مورد نظر خود را خریداری کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، یکی از مبل‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته مبل ال شکل هست که در دسته مبلمان راحتی قرار می‌گیرد.

مبل ال در مقایسه با سایر مبل‌های راحتی فضای زیادی برای نشستن در اختیار شما قرار می‌دهد، در عین حال که خود این مبل فضای کمی را اشغال می‌کند، این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت زیاد این مبل است.

برخی از مبل‌های ال از چند بخش جدا از هم ساخته می‌شوند که با کنار هم قرار گرفتن این بخش‌ها مبل ال ساخته می‌شود، این مدل مبل به شما امکان می‌دهد هر چند وقت یکبار چیدمان آن را تغییر داده و به دکوراسیون خود تنوع دهید.

اگر منزل شما کوچک است، می‌توانید از این مبل برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید و با انتخاب یک رنگ مناسب کاری کنید که فضای نشیمنتان بزرگ‌تر به‌نظر آید، حتی در منازل بزرگ که فضای نشیمن بیشتری دارند هم می‌توانید از مبل ال استفاده کنید و یک دکوراسیون مدرن را برای پذیرایی خود ایجاد کنید.

مبل ال باکس‌دار

باکس یا شلف را می‌توانید همراه مبل ال خریداری کنید این باکس‌ها برای راحتی بیشتر استفاده کننده از مبل ساخته می‌شوند تا افراد موقع استراحت یا حتی برای نشستن وقتی تعداد مهمان‌ها زیاد است از آن‌ها استفاده کنند.

البته می‌توانید با گذاشتن یک شیشه بر روی باکس از آن به عنوان میز نیز استفاده کنید.

مبل ال ترکیه

مبل الی که تولید ترکیه باشد کیفیت بسیار بالایی دارد ولی به همان نسبت نیز قیمت آن بیشتر است، در حالی که شما می‌توانید طرح‌های این نوع مبل را با قیمت مناسبی از تولیدکنندگان ایرانی خریداری کنید.

مبل ال رنگی

رنگ مبلمان به سلیقه و رنگ‌بندی دکوراسیون منزل شما بستگی دارد اگر طرفدار دکوراسیون‌های مدرن و رنگ‌های خنثی هستید می‌توانید برای شکستن رنگ در فضا از کوسن‌هایی با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

همچنین اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچک است می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن کاری کنید که فضا بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

مبل ال ارزان

قیمت مبل یکی از موارد مهم بوده که افراد در زمان خرید مبل حتماً به آن توجه می‌کنند و معمولاً افراد ترجیح می‌دهند مبلی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنند.

برای خرید مبل ال اینجا کلیک کنید ..!

نیما راد بازدید : 50 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

سرطان یکی از شایعترین علل مرگ در جهان است. در عین حال، درمان آن آسان تر می شود زمانی که آن را در مراحل اولیه تشخیص داده شود. برخی نشانه هایی وجود دارد که افراد آنها را نادیده می گیرند.

 

 

1. کاهش وزن نامعلوم

کاهش وزن که بدون هیچ دلیلی اتفاق می افتد و نتیجه تغییرات در رژیم غذایی یا ورزش نیست، نشانه ای از سرطان های مربوط به معده، پانکراس یا ریه ها است.

 

 

2. تب مکرر

تب علائم سرطان اولیه در خون، مانند لوسمی یا لنفوم است. تب نیز می تواند سرطان روده بزرگ و کلیه را در مرحله اولیه نشان دهد.

 

 

3. خستگی  شدید

خستگی باید با استراحت بهتر شود. اگر این کار را نکند، این میتواند نشانه سرطان باشد، زیرا آن به انواع مختلف بیماری شامل سرطان روده بزرگ، سرطان معده و لوسمی مربوط می شود.

 

 

4. درد 

سرطان استخوان یا سرطان بیضه به علت درد ایجاد شده است. علاوه بر این، یک سردرد مداوم که با زمان و درمان بهبود نیابد ممکن است نشانه سرطان مغز باشد. درد پشت ممکن است نشانه ای از سرطان کولون یا تخمدان باشد.

 

 

5. تغییرات پوست

تغییرات در اندازه، رنگ یا شکل کک مک، خال و یا زگیل باید برای سرطان پوست مورد بررسی قرار گیرد. پوستی که به خصوص تیره تر می شود، دائما خارش دارد، چشم های زرد رنگ و پوست قرمز شده به سرطان ارتباط دارد.

 

 

6. تغییر در جنبش روده یا مثانه

هر تغییر ناگهانی در حرکات روده و مثانه، مانند تغییر ظاهر مدفوع، یبوست، اسهال، یا خون، می تواند نشانه سرطان رکتوم یا کولون باشد. درد هنگام عبور یا خون در ادرار می تواند به سرطان مثانه یا پروستات مرتبط باشد.

 

 

7. تنگی نفس

سرطان در رگ ها و یا در نزدیکی آنها ممکن است منجر به انسداد رگ هایی باشد که هوا را حمل می کنند. تنگی نفس نیز در تومورهای سرطان پستان، سرطان تخمدان یا کبد رایج است.

تنگی نفس، یک عارضه جانبی از سرطان است که تقریبا در تمام بیماران سرطانی رخ میدهد، عمدتا در مراحل پیشرفته. اما در انواع خاصی از سرطان مانند تومور، سرطان تخمدان و یا کبد، در مراحل اولیه سرطان ظاهر می شود.

 

 

8. خونریزی غیرعادی

اگر در معرض خونریزی غیر منتظره هستید، باید فورا توجه خود را آغاز کنید. سرطان موجب ضعف عروق خونی می شود و باعث تخریب خون می شود. به عنوان مثال، سرطان در دستگاه گوارش می تواند باعث ایجاد خونریزی شود که پیش بینی می شود سرطان روده بزرگ یا سرطان کلیه یا مثانه، سرفه خون می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد و خونریزی واژینال (پریود نباشید) می تواند سرطان رحم باشد در زنان و خروج خون از نوک پستان می تواند سرطان سینه را نشان دهد.

 

 

9. توده

تکه های غیر معمولی روی پوست شما که نمی دانید چه زمانی یا چگونه به نظر می رسد، باید بررسی شود. توده های سرطانی اغلب در بافت های نرم بدن رخ می دهد، یعنی پستان، بیضه ها، گره های لنفاوی، و غیره. "هر زمان که توده جدیدی وجود داشته باشد یا یک توده ای که در حال تغییر است، این چیزی است که باید توسط دکتر شما مورد بررسی قرار گیرد".

 

 

10. بلعیدن سخت

اگر گلودرد از آنفولانزا داشته باشید، ممکن است بلعیدن دشوار باشد، اما احتمالا در حدود یک هفته یا بیشتر اتفاق خواهد افتاد. اگر درد و دشواری قورت دادن ادامه یابد، ممکن است نشانه ای از سرطان باشدمانند: سرطان گردن، سرطان مری، سرطان رحم، سرطان تیروئید و حنجره.

 

 

11. سرفه مزمن و گلودرد

حدود 50٪ از افرادی که با پزشک مشورت می کنند برای سرفه مزمن سرطان ریه تشخیص داده می شود. این آمار تکان دهنده واقعیت این بیماری را به ارمغان می آورد. اگر در معرض سرفه و یا گلودرد ناخوشایند هستید مدت زمان زیادی را صرف نکنید، این می تواند یک نشانه اولیه از سرطان ریه، حنجره یا تیروئید باشد.

 

 

12. زخم های دهان

زخم های دهان یک مسئله رایج است که بسیاری از مردم در هر روز مواجه می شوند. اما در صورتی که در عرض چند هفته آنها بهبود نیابند، شما باید بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند نشانه ای از لوکوپلاکیایی باشند که به سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد مرتبط است.

 

 

13. سوزش سر دل

سوزش سر دل یک چیز معمولی است که اکثر مردم هنگام غذا خوردن به خصوص غذا خوردن ناسالم  یا غذا نخوردن در زمان خود تجربه کرده اند، اما در طول مدت زمانی طولانی، باعث ایجاد نگرانی می شود. این می تواند یک علامت برای یک نوع سرطان مری به نام آدنوکارسینوم باشد.

 

 

14. چرخش درد شکم و افسردگی

یکی از راه های اصلی که سرطان پانکراس در مراحل ابتدایی بیماری خود را نشان می دهد، از طریق درد شکم است که از معده شروع می شود و همه اطراف به پشت بالا می رود. نوسانات رفتاری و افسردگی خفیف تا شدید نیز یک عارضه جانبی از این سرطان خاص است. تجربیات ترکیبی از دو مورد می تواند باعث نگرانی شود. اگر چه شما باید قطعا توسط پزشک چک شوید، باید بدانید که تشخیص سرطان پانکراس در مواردی نادر است، مگر اینکه بیماری در خانواده شما اتفاق بیفتد.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

نیما راد بازدید : 44 شنبه 24 فروردین 1398 نظرات (0)

این روزها بیشتر ما احساس می‌کنیم آدم آهنی شده‌ایم! با تمام مشغله‌هایی که در محل کار و خانه داریم دیگر وقتی برای ارتباط با اعضای خانواده باقی نمی‌ماند، چه برسد به اینکه لحظاتی برای خودمان باشیم و از چنگ استرس رها شویم. اما زندگی نباید چنین باشد. اما یک راه حل ساده وجود دارد که علم هم ثابت کرده می‌تواند کمک‌مان کند از استرس کمی دور شویم. راهکاری که ذهن‌مان را از تمام شلوغی‌ها و آشفتگی‌ها پاکسازی کرده و به ما کمک می‌کند هر روز صبح احساس انرژی و شادابی کنیم و تمرکز داشته باشیم.

  

50 سال تحقیقات و مطالعات علمی با شواهد فراوانی ثابت کرده که مدیتیشن می‌تواند با فوایدی که دارد زندگی ما را تغییر بدهد. در این مطلب به شما می‌گوییم عادت به مدیتیشن و انجام منظم آن چگونه می‌تواند عملکرد مغزتان را بهبود بدهد و خوش اخلاق‌تان کند.

 

1. بهتر می‌توانید تصمیم‌های خوب بگیرید 

اگر اغلب اوقات استرس دارید پس حتما لحظات زیادی در زندگی داشته‌اید که بخاطر استرس تصمیمات بد و نادرستی گرفته‌اید. مثلا ممکن است جزئیاتی مربوط به یک پروژه‌ی مهم را فراموش کرده باشید و برای‌تان درد سر شده باشد یا اشتباه بزرگی مرتکب شده باشید که تاثیر منفی بر دیگران گذاشته باشد، به هر حال این تجربه را دارید که زمانهایی که روبراه نیستید چه اتفاق‌هایی ممکن است بیفتد.

 

چیزی که در چنین لحظاتی دچار اختلال می‌شود، مهارتی است که عملکرد اجرایی نام دارد. به زبان ساده‌تر؛ عملکرد اجرایی، بخشی از مغز است که به شما کمک می‌کند از اهدافی که دنبال می‌کنید نتیجه بگیرید. این مهارت همان چیزی است که به شما کمک می‌کند کارهایی مانند مدیریت زمان، توجه داشتن، برنامه ریزی، سازماندهی و به خاطر سپاری جزئیات را انجام دهید.

 

مطالعات نشان داده مدیتیشن برای افرادی که عملکرد اجرایی‌شان در اثر اختلال‌هایی چون بیش فعالی (ADHD) دچار نقص است سودمند است. آزمایشات نشان داده 78 درصد از افراد بزرگسال تحت مطالعه که دچار بیش فعالی بوده‌اند وقتی تمرینات مدیتیشن را به طور منظم انجام دادند، علائم‌شان کاهش یافته بود.

 

2. در کنترل استرس مهارت پیدا می‌کنید 

استرس، آمیگدالای مغزتان را تحریک می‌کند و آن را در شرایطی قرار می‌دهد که به آن «مغز خزنده» می‌گویند. آمیگدالا در بخش قدامی مغز است که مربوط به ترس و هیجان بوده و عملکرد اصلی آن کمک به بقاست. استرس زیاد می‌تواند محرکی است که باعث می‌شود آمیگدالا وارد فعالیت شود و همین زمان است که فرد اصطلاحا اختیار از کف می‌دهد دچار احساسات گیج کننده و آشفته‌ی کننده‌ای چون ترس یا خشم می‌شود. تصور کنید درگیر یک مجادله‌ی شدید هستید یا تا سر حد مرگ از چیزی که آزارتان داده می‌ترسید.

 

وقتی در چنین حس و حالی هستید، سایر قسمتهای مهم مغز مانند قشر پیش پیشانی غیر فعال می‌شود. قشر پیش پیشانی بخشی از مغز است که می‌تواند فعالیت‌های فکری در سطح بالاتر انجام دهد مانند تصمیم گیری، خویش آگاهی، همدردی و پایبندی اخلاقی. آمیگدالا در تفکر منطقی در شرایط دشوارتر طی زندگی روزمره چندان عالی عمل نمی‌کند، اما مدیتیشن می‌تواند کمک کند با خروج از وضعیت «مغز خزنده» و برگشتن به زمان حال، قدرت این را پیدا کنید که به استرس واکنش بهتری نشان بدهید.

 

مثلا ممکن است تمام مدت در حالت مغز خزنده فقط به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بیشتر پول دربیاورید، اما با مدیتیشن شما می‌توانید علی رغم تمام استرس‌هایی که دارید به چیزهای مهمتری هم فکر کنید؛ پیش از آنکه خیلی دیر شود می‌فهمید که باارزش‌ترین نعمت‌های زندگی‌تان را نادیده گرفته‌اید مانند ارتباط با فرزندان‌تان و حفظ رابطه‌ی گرم و صمیمی‌تر با همسرتان.

 

تصاویر MRI نشان داده‌اند که بعد از یک دوره‌ی 8 هفته‌ای تمرینات مدیتیشن، آمیگدالا کاهش پیدا می‌کند. با کوچک‌تر شدن آمیگدالا، قشر پیش پیشانی ضخیم‌تر می‌شود.

 

3. اطلاعات مفید را بخاطر می‌سپارید 

فرض کنید قرار است چیزهای زیاد از فروشگاه خریداری کنید و یادداشتی هم همراه نمی‌برید. زمانی که به فروشگاه می‌رسید یک سری از چیزها را فراموش می‌کنید. این زمانی است که توانایی حافظه‌ی فعال‌تان افت کرده است. شما وقتی از حافظه‌ی فعال خود استفاده می‌کنید که نیاز دارید چیزی را به ذهن بسپارید تا در آینده‌ای نزدیک سراغش بروید. مشکل این است که گاهی وقتی که به این اطلاعات نیاز داریم، از دست‌شان می‌دهیم.

 

مدیتیشن می‌تواند ظرفیت و توانایی حافظه‌ی فعال را بهبود بدهد. مطالعاتی که روی 200 نوجوان انجام شد نشان داد مدیتیشن توانسته بود حافظه‌ی فعال آنها را نسبت به کسانی که در این تمرینات شرکت نکرده بودند به میزان قابل توجهی ارتقاء بدهد.

 

4. مهارت تفکرتان سرعت می‌گیرد 

تا به حال پیش آمده که در حال گفتگو با کسی باشید و برای پیدا کردن کلماتی که می‌خواهید بگویید به مشکل بخورید؟ همه‌ی ما زمانهایی داریم که مهارت کلامی‌مان در بهترین حالت خود نیست. مهارت کلامی، توانایی پیدا کردن کلمات درست و مناسب در زمان یا موقعیتی مناسب است.

 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مهارت کلامی افرادی که تمرینات مدیتیشن را انجام می‌دهند، بهبودی چشمگیری پیدا می‌کند. تغییراتی که در این پژوهش‌ها دیده شد حاصل تنها 20 دقیقه مدیتیشن طی چهار روز بوده است.

 

5. تمرکزتان بالا می‌رود 

با توجه به تمام مشغله‌های دنیای امروز و دیجیتال زدگی شدیدی که در جریان است به راحتی تمرکز خود را از دست می‌دهیم. ما هر روز به طور متوسط در معرض 10000 تبلیغات تجاری هستیم و همین باعث می‌شود روی چیزهای مهم تمرکز نداشته باشیم. تنها 20 دقیقه مدیتیشن در روز کمک می‌کند تا قدرت تمرکز و توجه‌تان بهتر شود و راحت‌تر بتوانید در لحظه بمانید.

 

6. مغزتان قدرت جادویی پیدا می‌کند 

تمام چین و چروکهایی که روی سطح بیرونی مغز می‌بینید برای این بوجود آمده‌اند تا سرعت ارتباطات سلولی مغز را افزایش بدهند. از آنجاییکه مغز در درون جمجمه فضایی برای بزرگتر شدن ندارد، با تشکیل چین خوردگیها، توان عملکرد خود را افزایش می‌دهد.

 

بررسیها نشان می‌دهد افرادی که سابقه‌ی مدیتیشن منظم دارند در مقایسه با افرادی که مدیتیشن نمی‌کنند، چین خوردگیهای مغزشان بیشتر است. هر چه بیشتر مدیتیشن کنید، مغزتان سریعتر و موثرتر می‌تواند اطلاعات را پردازش کند که مخصوصا زمانهایی که نیاز به تفکر سریع دارید مفید است.

  

7. مهارت حل مسئله‌تان تقویت می‌شود 

وقتی مغزتان درگیر مسئله‌ای چالش برانگیز می‌شود نیاز به مهارت ِ تمرکز روی مهمترین‌ اطلاعات در میان انبوهی از اطلاعات دارد. فرض کنید در یک مهمانی شلوغ و پُر سروصدا با دوست‌تان در حال صحبت هستید. اگر مغز شما نتواند محرک‌های حواس پرت‌کُن اطراف‌تان را شناسایی و دفع کند تا بتوانید روی دوست‌تان متمرکز شوید، با انبوهی از دریافتهای حسی روبرو خواهید شد. شما باید بتوانید تعیین کنید چه چیزی از همه مهمتر است که روی آن تمرکز کنید.

 

مطالعات زیادی نشان داده مدیتیشن می‌تواند مهارت ارزیابی و حل مسئله را تقویت کند.

 

8. خلاقیت‌تان شکوفا می‌شود 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد 10 تا 12 دقیقه مدیتیشن کافیست تا خلاقیت و کارآمدی‌تان را تقویت کند. مدیتیشن کمک می‌کند ذهن پاکسازی شده، تمرکزتان روی کاری که می‌خواهید انجام دهید بیشتر شده و به راه حل‌های بهتری برسید و همه‌ی اینها یعنی خلاقیت و کارآمدی بیشتر.

 

مهارت کلامی افرادی که تمرینات مدیتیشن را انجام می‌دهند، بهبودی چشمگیری پیدا می‌کند‎

 

9. اضطراب‌تان کم شده و به آرامش می‌رسید 

خیلی‌ها دچار اختلال اضطراب هستند و شما حتی اگر جزو این افراد هم نباشید، بیشتر روزها بابت موضوعاتی دچار اضطراب می‌شوید. اگر نگرانی و اضطراب بخشی عادی از زندگی شود می‌تواند تاثیرات مخربی روی جسم و روح بگذارد، خواب را مختل کند و با ذهنی آشفته مانع آرامش و آسایش‌تان شود.

 

تنها 20 دقیقه مدیتیشن در روز می‌تواند به شما کمک کند به میزان قابل توجهی از اضطراب‌تان کم کرده و به یک آرامش درونی برسید.

 

10. مغزتان جوان می‌ماند 

بیشتر نورونهای مغز با قشر خاکستری محاط شده‌اند. حافظه، هیجانات، گفتار، تصمیم گیری و خود کنترلی در قشر خاکستری روی می‌دهند. بعد از 30 سالگی، مغز شروع می‌کند به کوچک‌ شدن اما شواهد نشان می‌دهد آنهایی که مغزشان را با تمرینات مداوم مدیتیشن درگیر می‌کنند می‌توانند از کوچک شدن مغزشان جلوگیری کنند.

 

11. انطباق پذیری‌تان بیشتر می‌شود 

انعطاف پذیری ادراکی، عملکردی حیاتی است که به توانایی ِ انطباق پذیری رفتاری در واکنش به تغییرات روی داده در محیط گفته می‌شود. تصور کنید زندگی در کشوری جدید را شروع می‌کنید؛ میزان انعطاف پذیری ادراکی شما تعیین خواهد کرد که با چه سرعتی خودتان را با شرایط جدید وفق می‌دهید، مثلا اینکه به عنوان راننده در سمت راست اتومبیل بنشینید، زبان بومی را فرا بگیرید و با فرهنگ جدید سازش پیدا کنید.

مطالعات نشان داده افرادی که مدیتیشن می‌کنند از انعطاف پذیری ادراکی بالاتری برخوردارند.

 

12. بر غم و اندوه‌تان غلبه می‌کنید 

آزمایشات نشان داده که مدیتیشن به اندازه‌ی داروهای ضد افسردگی موثر است. در یک بررسی معلوم شد افراد بعد از چهار ماه مدیتیشن احساس می‌کردند می‌توانند مصرف داروهای ضد افسردگی را متوقف کنند. حتی اگر شما دچار افسردگی بالینی نباشید باز هم مدیتیشن کمک‌تان می‌کند زمانهایی که غمگین و اندوهگین هستید، حال‌تان را بهتر کنید.

 

13. قوی‌تر می‌شوید و کمتر درد احساس می‌کنید 

آزمایشات بالینی نشان می‌دهد مدیتیشن می‌تواند از درد مزمن 57 درصد کم کند. اسکن مغز نشان می‌دهد مدیتیشن می‌تواند از نظر فیزیکی، ساختار مغز را جوری تغییر دهد که با شدت قبلی، درد را احساس نکند.

 

14. مهارت خود کنترلی‌تان تقویت می‌شود 

اگر تحت رژیم هستید و اغلب وسوسه می‌شوید بستنی بخورید یا اگر قصد ترک سیگار را دارید و نمی‌توانید بر تمایل‌تان به سیگار غلبه کنید، پس احتمالا مدیتیشن می‌تواند همان چیزی باشد که برای تقویت خود کنترلی‌تان به آن نیاز دارید. مدیتیشن می‌تواند به افراد کمک کند انواع اعتیادها را کنار بگذارند.

 

15. بیشتر احساس شادمانی خواهید کرد 

اگر حس سرخوشی دونده‌ها را تجربه کرده باشید پس می‌دانید ترشح اندورفین در مغزتان در روح و روان‌تان غوغا می‌کند. اندورفین، فرارسان عصبی است که بدن از آن به عنوان مسکنی طبیعی استفاده می‌کند. ضمنا اندورفین، مسئول حس شادی و شادمانی است که گهگاه سراغ‌تان می‌آید.

 

در مطالعه‌ای گروهی طبق برنامه دویدند و گروهی دیگر تمرینات مدیتیشن را انجام دادند، نتایج نشان داد در هر دو گروه، میزان اندورفین بعد از دویدن و مدیتیشن به میزان قابل توجهی افزایش یافته بود. جالب است بدانید تاثیر لذت بخشی اندورفین در هر دو گروه اندازه گیری شد و نتیجه اینکه گروه مدیتیشن، امتیاز بیشتری دریافت کرد.

  

ساده‌ترین راه برای شروع مدیتیشن 

با وجود تمام فواید گفته شده از مدیتیشن، انجام آن ساده بوده و همین الان هم می‌توانید انجامش دهید!

 

حدود 5 تا 10 دقیقه دست از انجام هر کاری بکشید.

یک جای ساکت و آرام پیدا کنید که کمتر چیزی حواس‌تان را پرت کند.

راحت روی صندلی یا روی زمین بنشینید و کمرتان را صاف کنید.

چند نفس عمیق بکشید؛ با بینی بگیرید و با دهان بیرون بدهید.

چشمهای‌تان را ببندید یا روی چیزی که انتخاب کرده‌اید تمرکز کنید و به آن خیره شوید.

عادی نفس بکشید و به آرامی توجه و تمرکزتان را روی تنفس‌تان بگذارید.

اگر حواس‌تان پرت شد، بدون آشفتگی و با آرامش آن را به تمرکز روی تنفس‌تان برگردانید.

وقتی کارتان تمام شد، چند لحظه صبر کنید تا قبل از اینکه سراغ کارهای‌تان بروید، تاثیرات مدیتیشن در اعماق وجودتان ثبت شود.

 

مسیری به سمت بهترین بودن در نوع خودتان 

راه حل نهایی شادتر بودن در زندگی این نیست که همه چیز را ساده‌تر کنید بلکه باید خودتان را قوی‌تر کنید. مدیتیشن می‌تواند قدرت ذهنی را که به آن نیاز دارید به شما بدهد و حال‌تان را بهتر کند. تصور کنید روزتان را در حالی شروع می‌کنید که احساس آمادگی برای مواجهه با هر چه پیش بیاید را دارید. استرس، سراغ‌تان می‌آید اما شما می‌گذارید کمی جولان بدهد و بعد خیلی زود به راحتی آن را پس می‌زنید.

 

شما می‌توانید روی موضوعات مهم تمرکز کنید و به صلح و ارتباطی خوشایند با خودتان برسید. شما دیگر آن کسی نیستید که با پریشانی و خشم با زندگی برخورد می‌کند و در واقع فقط زنده نیستید، بلکه زندگی می‌کنید! پس تصمیم بگیرید و مدیتیشن را شروع کنید، تمرین کنید تا در زمان حال بمانید و غرق آن شوید، حالا دیگر می‌دانید چگونه زندگی را زیبا ببینید.

 

منبع: برترین ها

نیما راد بازدید : 37 دوشنبه 19 فروردین 1398 نظرات (0)

امروز در تقویم ملی ما، روز «خانواده» است. علت انتخاب این روز به‌نامِ خانواده، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره «الانسان» که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، اعلام شده. این آیــه در روز 25 ذیحجه، در شأن اهل‌بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.

 

در دین و فرهنگ ما، «خانواده» یک نهاد ارزشمند است که همه اعضای آن سعی دارند برای شادی و رشد و موفقیت اش تلاش کنند. اما یک خانواده موفق و خوشحال، چه ویژگی‌هایی دارد؟ شاید بیشترمان تصور کنیم خصوصیات یک خانواده موفق را می‌دانیم اما آمار بالای طلاق و جدایی در کشور و آسیب های اجتماعی که جوانان را تهدید می کند، چیز دیگری نشان می دهد. به همین‌ دلیل، این بار و در پرونده امروز که قرار است به مرور ویژگی‌های مصداقی یک خانواده، با حالِ خوب بپردازد، می خواهیم به جای کلی‌گویی و مطرح کردن شاخص‌های بارز خانواده‌های موفق، با تعدادی مثال و مصداق، رفتار و ارزش‌های این خانواده را به شکل جزئی، برای‌تان ترسیم کنیم. توجه داشته باشید آن چه که در ادامه بیان می‌شود، به این معنی نیست که همیشه و به شکل صد در صد باید این گونه باشد، بلکه به این معناست که اجرایی کردن هرچه بیشتر این پیشنهادها، شانس تجربه یک زندگی آرام و شاد و تربیت فرزندانی موفق را پررنگ‌تر می‌کند. توصیه ما این است که خواندن و نگهداری از این مطلب را به عنوان یک تجربه متفاوت، در برنامه خود و خانواده‌تان قرار دهید.

  

در یک خانواده موفق و شاد: 

- عبارت «دوستت دارم» بیشتر از هر عبارت دیگری بین اعضای خانواده، رد و بدل می شود.

- هیچ فردی در خانواده نمی گوید که من به یکی از اعضا اعتماد ندارم.

- هفته ای یک بار و با کمک همه اعضای خانواده، کیک، شیرینی یا یک خوردنی جدید و خلاقانه اما ارزان و ساده پخته می شود.

- بی بهانه همدیگر را در آغوش می کشند و به هم انرژی مثبت می دهند.

- خانم برای شوهرش در جمع فامیل، میوه پوست می‌گیرد و برعکس.

- سرود خانوادگی دارند و یک ترانه را حفظ کرده و در وقت‌ های بدحالی و خوشحالی با هم می خوانند.

- به طور کلی و به خصوص در زمان برگزاری مهمانی یا تماشای تلویزیون، به فکر ایجاد نشدن مزاحمت برای همسایه های شان هستند.

- یک تابلو در پذیرایی خانه نصب شده که شعر معروف سعدی روی آن نقش بسته: «چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار»

- جلسات خانوادگی هفتگی یا ماهانه دارند و در این جلسه ها همه اعضای خانواده اجازه دارند درباره مسائلی که دوست دارند، حرف بزنند.

- شرایط خانه به گونه ای است که بچه ها قبل از هر کسی، برای درد دل به والدین شان مراجعه می کنند.

- مادر خانواده، طرز تهیه خانگیِ غذاهای فست فودی مانند کالباس و همبرگر خانگی را یاد گرفته و درست می کند.

- همه اعضای خانواده در خرج و مخارج، خودشان را کنار پدر می بینند و تا حد امکان از تحمیل هزینه‌های اضافی پرهیز می کنند.

- پدر و مادر برای ورود به اتاق کودک شان، در می زنند.

- حتما هر ماه یک فیلم کمدی و باحال تماشا می کنند.

- کتابخانه منزل شان از بوفه، شلوغ تر و پر مراجعه تر است.

- پدر خانواده هفته ای یک‌بار، ساعاتی از روز را با بچه هایش بدون مامانِ بچه‌ها، به پارک می رود.

- تحت هر شرایطی و به‌رغم فشار کاری، حتما یک وعده غذایی در روز را در کنار یکدیگر می خورند.

- پدر و مادر قبل از خواب برای فرزندشان داستان می گویند.

- برای خرید وسایل و چیدمان خانه از همه اعضای خانواده نظرخواهی می شود.

- زن و شوهر طبق یک قرار قبلی و ماهی دو بار بدون حضور بچه ها برای تفریح با یکدیگر وقت می گذرانند.

- مردخانواده خودش را مقید می‌کند تا حداقل هفته ای یک‌بار برای خانمش صبحانه آماده کند و در زمان های استراحت برایش چای بریزد.

- درمواقع بحرانی، به جای قهر کردن و پیغام فرستادن برای هم، حرف می زنند و تا مشکل حل نشده، گفت و گوی محترمانه را تعطیل نمی‌کنند.

- اعضای خانواده برنامه ریزی می کنند تا حداقل روزهای اول هر فصل، با یکدیگر به یک کتاب فروشی بروند و طبق بودجه در نظر گرفته شده، کتاب می خرند.

- بچه‌های خانواده در کنار لباس های خودشان، گاهی پیراهن و شلوار پدر و مادرشان را هم اتو می کنند.

- همه اعضای خانواده بعد از آب خوردن، لیوان شان را می شویند.

- پسر خانواده برای خواهرش لواشک، پاستیل و مجله می خرد.

- اعضای خانواده به اسراف، به خصوص هدر دادن آب حساس هستند و به یکدیگر تذکر می دهند.

- تا حد امکان در زمان هایی که همه اعضای خانواده کنار هم هستند، به تماس های کاری یا اجتماعی شان جواب نمی دهند.

- یک بازی خانوادگی مانند دارت را به صورت مسابقه بین خودشان برگزار می کنند.

- بچه ها بعد از خوردن غذا از پدر و مادر تشکر می کنند و پدر هم به صورت اختصاصی تر از مادر، سپاس گزاری می کند.

- اگر مرد خانواده در یک معامله اقتصادی ضرر کند، بقیه خانواده به او دلداری داده و نگرانی هایش را کاهش می دهند.

- مادر و دختر دو نفری به کافی شاپ می روند و با هم وقت می‌گذرانند.

- آلبوم تصویری از خاطرات مشترک، به خصوص سفرهایشان دارند تا باهم تماشا کنند و با قیافه های قبلی شان شوخی کنند.

- فرزندان به بهانه های مختلف و در مناسبت های گوناگون، دست پدر و مادرشان را می بوسند.

- ماهی یک‌بار دور هم می نشینند و خاطرات شیرین قدیمی ترشان را با هم مرور می کنند.

- پدر و مادر هر روز به فرزندشان یادآوری می کنند که او می تواند و موفق خواهد شد.

- پدر و مادرها، فرزندشان را با عبارت هایی مودبانه همچون «بابایی» و «دخترم» صدا می زنند.

- همه اعضا خودشان را مقید می کنند تا با انجام یک سری کارها، مادر خانواده یک روز در هفته بدون دغدغه کارهای خانه، به مسائل شخصی‌اش بپردازد.

- فرزندان هر از گاهی از پدر و مادربزرگ می خواهند که خاطرات و تجربه های جالب شان را تعریف کنند.

- روزنامه و مجلات شان را در دسترس بقیه اعضا می گذارند و درباره مطالب مفیدشان صحبت می کنند.

- پدر خانواده به حلال بودن لقمه ای که سر سفره خانواده اش می برد، حساس است.

- اگر یکی از افراد خانواده عصبانی شود، خیلی سریع برای او لیوان آبی آورده می شود و او را آرام می‌کنند.

- افراد بدون اجازه، به تلفن همراه و فایل های شخصی رایانه یکدیگر سرک نمی کشند.

- اگر غذا کمی شور شد یا طعم سوختگی گرفت، بقیه اعضا به روی خودشان نمی آورند.

- تمام اعضای خانواده روی بازیافت زباله ها به خصوص کاغذ حساس هستند.

- برای یکدیگر هدیه‌های کوچکِ بی‌مناسبت تهیه می‌کنند.

- شرکت در یک جلسه مذهبی به صورت هفتگی در اولویت قرار دارد.

- کنترل تلویزیون همیشه در دست یک نفر خاص نیست و درباره تماشای برنامه‌ های مورد علاقه، توافق و از خودگذشتگی می ‌شود.

- در بین اعضای خانواده جمله «به من چه؟» یا «به تو چه» رد و بدل نمی شود.

- پدر و پسر، ماهی یک بار به استخر می روند.

 

 4 زنگ خطر که کارکرد سیستم خانواده را تهدید می کند 

خطراتی که تعادل سیستم خانواده را تهدید می کنند‎

 

غفوری نسب**: همیشه برای داشتن یک خانواده موفق به دنبال این هستیم که چه باید کرد و چه توانمندی هایی را باید در خودمان ایجاد کنیم تا بتوانیم خانواده ایده آلی را که در ذهن داریم تجربه کنیم اما در کنار این، باید به مواردی که موجب برهم خوردن تعادل خانواده می شود نیز توجه ویژه ای داشت. به عبارت دیگر آن دسته از رفتارها و نگرش هایی که موجب می شوند کارکرد خانواده از حالت طبیعی خودش خارج شود و اعضا در سیستم خانواده احساس آرامش نداشته باشند، باید حذف شوند.

 

خوشبختانه خطراتی که تعادل سیستم خانواده را تهدید می کنند، دارای علایم هشداری است که پیش از وقوع هر رخداد ناراحت کننده ای، خود را نشان می دهد و با درنظر گرفتن آن ها و تلاش برای رفع‌شان، می توان علاج واقعه را قبل از وقوع کرد. از آن جا که خانواده متشکل از والدین و فرزندان است، هرکدام از اعضا به فراخور جایگاهی که دارد، ممکن است با علایم هشداری روبه رو شود که در چهار حوزه رایج تر بیان می شود.

 

1. زن و شوهر بیرون از خانه را به بودن در خانه ترجیح می دهند 

اگر دوست دارید زمان کمتری را در خانه بگذرانید و بودن با خانواده برای شما جذابیت به مراتب کمتری از بودن با دوستان و همکاران دارد، این یک علامت هشدار است. این با کار کردن متفاوت است. ممکن است مردان یا زنانی باشند که به واسطه شرایط اقتصادی، ساعات بیشتری را به کار و کسب درآمد می پردازند که مد نظر این مطلب نیستند. مقصود آن زمان های آزادی است که شما ترجیح می دهید تنها یا با دوستان خود سپری کنید تا این که در کنار خانواده باشید.

  

2. والدین، فرزندان را در جریان اختلافات شان قرار می دهند 

هیچ ضرورتی ندارد فرزندان شما بدانند که همسر شما چه خصوصیات اخلاقی بدی دارد و با او چه مشکلاتی را از ابتدا تا حالا داشته اید. اگر والدین بحث ها و مناقشات خود را در حضور فرزندان انجام دهند، دو پیامد دارد: الف) موجب می شود فرزندان از اختلاف نظر بین والدین سوء استفاده کنند. ب) جایگاه قدرتی که باید والدین در ذهن فرزندان داشته باشند، خدشه دار می شود. بنابراین پر واضح است که اگر در خانواده شما، فرزندان در جریان اختلافات پدر و مادر قرار می گیرند، زنگ خطر به صدا درآمده است.

 

3. فرزندان با یکدیگر احساس رقابت شدیدی می کنند 

واقعیت این است که بین فرزندان همیشه نوعی حس تلاش برای بهتر بودن وجود دارد. گاهی اوقات والدین نیز یکی از فرزندان را بنا به ویژگی های خاصی که دارد (به طور مثال زیبا بودن، باهوش بودن، تنها پسر یا تنها دختر بودن) مورد توجه ویژه تری قرار می دهند. جدا از این که این نوع رفتار اشتباه است، باید درنظر داشت که همواره فرزندان برای کسب امتیازات بیشتر تلاش دارند خود را در نظر والدین به شکلی برتر نشان دهند. اما این نباید تبدیل به رقابتی شود که بر اساس آن روابط بین خواهران و برادران تان تعریف شود چراکه این حالت در فرزندان ایجاد نگرش های غلطی می کند که بعدها مبنای روابط آن ها در بزرگ سالی نیز می شود.

  

4. خانواده زن یا شوهر در جریان تمام اتفاقات قرار می گیرند 

هر اندازه که به خانواده خود اعتماد داشته باشید و هر چقدر آن ها دیدگاه بی طرفانه ای داشته باشند، بازهم دلیلی ندارد که ریز اتفاقات زندگی خود و همسرتان را به اطلاع آن ها برسانید. حریم خانواده و مرزبندی این حریم با دنیای خارج از آن اصلی است که گاهی فراموش می شود. هر اتفاقی بین شما و همسرتان رخ می دهد، باید در همان دنیای دو نفره تان باقی بماند. فقط مواردی را که باهم توافق دارید مجاز هستید با خانواده درمیان بگذارید.

 

نکته: توجه داشته باشید که این علایم کلی هستند و موارد بسیاری وجود دارد که برای داشتن یک خانواده سالم نیازمند شناسایی ورعایت کردن آن ها هستیم. در ضمن برخی از این موارد قابلیت این را دارند که با اندکی دقت رفع شوند اما برای حل و فصل برخی از ریشه های این هشدارها، باید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. به امید داشتن خانواده ای سالم و موفق، بدون هیچ زنگ خطر و هشداری.

 

منبع: روزنامه خراسان

نیما راد بازدید : 67 سه شنبه 13 فروردین 1398 نظرات (0)

زنان موفق در دنیا کم نیستند و به همین بهانه می خواهیم شما را با خصوصیات زنان موفق آشنا کنیم. برای دانستن این خصوصیات با ما همراه شوید

 

در سرتاسر دنیا زنان زیادی هستند که مرزها را شکسته و ثابت کرده اند که می توانند مدیران موفقی باشند. اگر شما هم می خواهید یک زن شاغل موفق باشید این توصیه ها را جدی بگیرید.

  

درباره زنان موفق مطالعه کنید

زنان موفق زیادی در دنیای تجارت و حرفه های دیگر وجود دارند که تحقیق و مطالعه درباره آن ها می تواند برای شما انگیزه و الهام بخش باشد. با مطالعه درباره زندگی آن ها درک می کنید که مسیر موفقیت چگونه است و با چه موانعی ممکن است در این مسیر مواجه شوید. خود سرگذشت نامه زنان موفق را بخوانید و از تجربیات علمی آن ها الهام بگیرید.

  

درباره زنانی که در زمینه تخصص شما موفق بوده اند تحقیق کنید

تخصص شما هر چه که باشد زنانی بوده اند که مسیر را برای دیگران هموار کرده اند. با شناخت آن ها با قدم هایی که باید برای موفقیت در حرفه خود بردارید آشنا می شوید. تحقیق کنید که در کدام دانشگاه درس خوانده اند؟ یا دوره کارآموزی خود را کجا گذرانده اند؟ اولین شعلشان را کجا شروع کرده اند؟ و هر اطلاعات دیگری درباره مسیر حرفه ای آن ها .

  

رشته ای را انتخاب کنید که زنان کمتری در آن وارد شده اند

به طور کلی زنان کمتری در زمینه های تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر حضور دارند. با ادامه دادن یکی از این رشته ها زنان بیشتری را تشویق به این کار می کنید.

  

بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنید

بزرگ ترین نگرانی زنان در محل کار ایجاد تعادل بین کار و خانواده است. زنان معمولا در کنار مسئولیت های خانه به فکر پیشرفت در کارشان نیز هستند. تحقیقات نشان داده است که زنان زیادی به خاطر مسئولیت های خانه و بودن در محیط هایی که مسئولیت های زن را در خانه می شناسند شغلشان را ترک کرده اند. بهترین راه برای ایجاد تعادل بین کار و خانواده این است که در شرکت هایی کار کنید که سیاست ها و قوانین دوستانه ای در رابطه با والدین داشته باشند مثل مرخصی زایمان، مهد کودک، سلامت خانواده و مرخصی بعد از زایمان داشته باشند.

  

با نابرابری حقوقی مبارزه کنید

علیرغم پیشرفت چشمگیری که زنان در کسب و کار داشته اند هنوز هم نابرابری حقوقی وجود دارد. واقعیت تلخ این است که زنان درآمد کمتری نسبت به مردان دارند حتی در یک شغل مشابه. مشکل بزرگ اینجاست که زنان خودشان را دست کم می گیرند و نمی توانند با کارفرما برای درآمد بیشتر مذاکره موثری داشته باشند. برای مبارزه با نابرابری حقوقی باید این کارها را انجام دهید:

 

مذاکره کردن را یاد بگیرید : وقتی ارزش خودتان را شناختید کیفیت ها، مهارت ها و دستاوردهای تان را معامله کنید. هرگز مهارت های خود را ارزان معامله نکنید. هنگام مصاحبه اول خودتان مقدار حقوق و دستمزد را تعیین نکنید اما اگر مجبور شدید یک محدوده دستمزد فراهم کنید.

 

هرگز به درخواست ها فورا بله نگویید : ابتدا فکر کنید و اگر احساس کردید بی ارزش شده اید بحث را ادامه دهید.

 

بدانید که شما حق درخواست بیشتر شدن درآمد را دارید : اگر در جایی کار می کنید که به کارتان ارزش داده نمی شود یا به همکاری که همان کار شما را انجام می دهد درآمد بیشتر از شما پرداخت می شود از درخواست اضافه حقوق نترسید.

 

بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنید ‎

 

اعتماد به نفس داشته باشید

برای موفقیت باید به خودتان و توانایی های تان اعتماد کامل داشته باشید. مردم همان دیدی را به شما دارند که خودتان دارید. اگر اعتماد به نفس داشته باشید مردم هم شما را فرد با اعتماد به نفسی می بینند.

اعتماد به نفس تان را با زبان بدن نشان دهید. مثلا صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید، به دیگران محکم دست بدهید و لبخند بزنید. مهم تر از همه هنگام صحبت تماس چشمی برقرار کنید.

اگر روز خوبی نداشتید و یا حس خوبی به خودتان ندارید از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید. جلوی آینه بایستید و بگویید من در کارم عالی هستم. من موفق می شوم و پیشرفت میکنم.

  

جسور باشید

یکی از باورها نسبت به زنان این است که زن احساساتی و ضعیف است. برای مبارزه با این باور باید آن را تکذیب کرد. برای این که به عنوان یک زن شاغل توانمند احترام کسب کنید باید جسور باشید.

می توانید جسارت تان را در سخنرانی ها و کارهای تان نشان دهید. به تصمیم هایی که می گیرید باور داشته باشید و از خودتان انتقاد نکنید. وقتی واضح و با اعتماد به نفس حرف بزنید و عمل کنید دیگران هم هیچ شکی به تصمیمات شما نخواهند داشت.

در مقابل انتقادها منطقی رفتار کنید. ابتدا کمی فکر کنید و ببینید آیا می توانید از این انتقاد استفاده سازنده ببرید یا این که باید آن را نادیده بگیرید. هر کاری که می کنید نباید اجازه دهید انتقاد باعث شک به خودتان و توانایی های تان شود.

  

علایق تان را پیدا کنید و آن ها را دنبال کنید

برای پیشرفت باید به کاری که می کنید علاقه داشته باشید. وقتی انرژی و هیجان بیشتری داشته باشید انگیزه بیشتری هم خواهید داشت.

مسیر موفقیت طولانی است و پر از فراز و نشیب. وقتی به کارتان علاقه داشته باشید در سختی های کار قوی هستید.

  

سازمان یافته باشید

موفقیت نتیجه برنامه ریزی درازمدت و فعالیت روزانه است. یک سازمان خوب به شما کمک می کند زمان تان را کنترل کرده و همه کارها را برای رسیدن به هدف تکمیل کنید.

روی چیزهای مهم تمرکز کنید و اهداف دازمدت را یادآوری کنید.

اولویت بندی کنید. هر روز اهدافتان را بنویسید و آن ها را اولویت بندی کنید.

چند کار را با هم انجام ندهید. قبل از شروع یک کار جدید کار قبلی را تکمیل کنید و تمام تمرکزتان را روی کارتان جمع کنید.

  

ارتباط برقرار کنید

ارتباط برقرار کردن در کارتان بسیار مفید و کاربردی است. با حرفه ای های دیگر ارتباط مفید داشته باشید. این کار به شما کمک می کند فرصت های شغلی را کشف کنید و پیشرفت های جدید در زمینه شغل تان یاد بگیرید و راه حل مشکلات کاری تان را پیدا کنید.

  

خلاق باشید

از یک کارمند این انتظار می رود که تفکر خلاقانه داشته باشد و در مقابل موانع و مشکلات به راه حل های خلاقانه برسد. زمانی که در محل کار با مشکل مواجه شدید کاغذ بردارید به راه حل های ممکن فکر کنید و هر چیزی که به ذهن تان می رسد را بنویسید. به ذهن تان اجازه دهید آزادانه فکر کند.

  

شجاع باشید

برای این که در کارتان زن موفقی باشید باید از محدوده امن خود بیرون بیایید ریسک کنید و از دنبال کردن اهداف تان نترسید. هر موفقیتی اعتماد به نفس تان را بالاتر می برد و تشویق تان می کند به موفقیت های بیشتری برسید. حتی اگر همه چیز آن طور که برنامه ریزی کرده بودید پیش نرفت یادتان باشد که به آخر دنیا نرسیده اید و می توانید دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید. قوی، بااعتماد به نفس و شجاع باشید تا به تمام اهداف تان برسید.

  

منبع : bedunim.ir

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 744
  • بازدید کلی : 2,938